De Coöperatie in de media
Net als de tandwielen van ons het logo, is De Coöperatie zelf ook altijd in beweging. Onze leden zetten maar al te graag hun schouders telkens weer onder projecten die ons na aan het hart liggen. En wie actief aan de samenleving bouwt, wordt opgemerkt. Zo ook door de media.

Stephanie stelt De Coöperatie voor op City Music

De Coöperatie wil bij de komende verkiezingen een alternatief bieden met visie en daadkracht. Waar willen we staan met onze gemeente, niet alleen in 2019 of 2024, maar ook in 2050? Er is de afgelopen zes jaar inderdaad al wat verwezenlijkt, maar veel is blijven steken in getouwtrek en immobilisme en bovendien is de gemeentekas zo goed als leeg. Hoe moet het verder? De gemeente Lede is een Coöperatie met ruim 300 werknemers , bijna 19 000 aandeelhouders en een jaarbudget van 17 miljoen euro. U bemoeit zich misschien niet graag met de politiek, maar de politiek bemoeit zich wel met uw dagelijks leven. Alleen daarom al moet uw stem op 14 oktober weloverwogen en doordacht zijn.
Het zijn enkele speerpunten uit de voorstelling van De Coöperatie door Stephanie Camu op City Music. Drie minuten is wat ze nodig had om de contouren uit te zetten.

Welkom bij De Coöperatie, Johan De Ryck
Hoewel zijn officiële pensioendatum pas 1 september is, heeft Wanzelenaar Johan De Ryck er inmiddels zijn laatste nachtelijke nieuwsbulletin opzitten. Meteen maakt hij bekend dat hij zich engageert voor de nieuwe lijst van ex-Open VLD'er Dirk Rasschaert, Zo was te lezen op 28 juli in Het Nieuwsblad.
We zijn erg vereerd Johan te mogen verwelkomen in onze rangen. Het lijdt geen twijfel dat de fiere Wanzelenaar veel te betekenen zal hebben voor de Coöperatie en de Leedse politiek.
Ter gelegenheid van zijn pensioen kijken zijn collega's, samen met de Wanzeelse Kineasten, terug op zijn carrière van bijna dertig jaar als radiostem.

De Coöperatie brandt van ambitie
De nieuwe politieke partij ‘De Coöperatie’ heeft meer dan politieke ambitie. “Wij willen op onze eigen kleine schaal de burger in beweging brengen”, luidt het. Een lidkaart van de partij kost - naar eigen keuze tussen de 1 en 50 euro – en staat gelijk aan sociaal engagement. “De opbrengst gaat integraal naar lokale initiatieven, zoals het noodzakelijke financieel duwtje in de rug voor de heropstart van ons jeugdhuis.”
(HLN)

De Coöperatie stelt zichzelf voor
Radio Lede kreeg de primeur om als eerste onze gloednieuwe partij in de media te mogen brengen. In een diepte-interview op zondagvoormiddag enkele weken geleden stelden we De Coöperatie en onszelf live op de radio voor.
Het publieke debuut van De Coöperatie gemist? Geen probleem! Herbeluister het hier.
Eerste debat op Radio Lede

In het programma 'Lede kiest' organiseerde Radio Lede enkele weken terug het eerste radiodebat tussen de Leedse partijen. Verschillende interessante thema's kwamen aan bod en uiteraard was ook De Coöperatie vertegenwoordigd. Het debat werd live gevoerd vanop het pittoreske terras van Café Roste Mon in Smetlede. Herbekijk het hier.